Rozbudowa olsztyńskich tramwajów. Ruszają konsultacje

    24

    www.rabatol.pl



    Torowisk w Olsztynie przybędzie. Choć zaledwie dwa miesiące temu wznowiły kursowanie po 50-letniej przerwie, ratusz zachęca do udziału w konsultacjach społecznych poświęconych rozbudowie olsztyńskich tramwajów.

    Umowa na przygotowanie wymaganej dokumentacji dotyczącej tworzenia kolejnych połączeń tramwajowych została podpisana w październiku ubiegłego roku. W ubiegłym tygodniu informowaliśmy także o tym, że zapewne już niedługo miejskie władze będą chciały poznać zdanie mieszkańców w tej sprawie (TUTAJ).

    Jak się okazuje, rozmowy o przedłużeniu trakcji będą realizowane na czterech płaszczyznach. – Opinie będziemy zbierać na Platformie Konsultacji Społecznych, nie zabraknie spotkań z radnymi, z Platformą Ekomobilności Miejskiej oraz – co niezwykle ważne – dyskusji z mieszkańcami – podkreśla Urząd Miasta Olsztyna.

    Ratusz przewiduje dwa spotkania z olsztynianami dotyczące planowanej inwestycji. 1 marca (wtorek) o godz. 17 konsultacje odbędą się w Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera, natomiast dzień później – 2 marca (środa) o godz. 17 – w ratuszu, w sali 219.

    Zadanie, które miasto planuje zrealizować, ma polegać na połączeniu Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS/PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa.

    Gotowe są już dwa wariaty poprowadzenia trasy. W ciągu tygodnia powinna być przygotowana trzecia propozycja. Te materiały będą podstawą do dyskusji na temat inwestycji.

    Teraz w Olsztynie jest ok. 21 km pojedynczego toru. Trzy linie łączą największe, sypialne osiedla ze Starym Miastem i dworcem oraz dworzec z Kortowem. Przy okazji inwestycji m.in. przebudowano lub wybudowano od nowa kilkanaście kilometrów dróg, a także zmodernizowano liczne podziemnych instalacji.

    PODZIEL SIĘ

    Dodaj komentarz

    Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
    Gepetto

    10% od kazdej inwestycji na konto w szwajcarii i mozna żyć

    załamana

    jestem jak najbardziej ZA tramwajami gdyż przy okazji mamy wiele poprawionych dróg….ALE KTO TO SŁYSZAŁ ŻEBY NAJPIERW ROZPIERNICZAĆ CAŁY OLSZTYN ZAMIAST ZACZĄĆ OD ROZLUŹNIENIA KORKÓW –> CZYT. OBWODNICY. Co z tego ze mamy nową nawierzchnię jak zaraz będzie to samo przez pchajace sie przez miasto ciężarowe samochody i inne… a o gigantycznych korkach to już nie mówie bo jak w Olsztynie zamknie się jedną ulice to jest koniec…zostaje jedna ….. porównanie zamknięta sikorskiego zostaje tylko krasicikiego a teraz bedzie zamiana.
    brak logicznego myślenia totalnie!!!

    Ale „wariaty”

    Katastrofa!!!

    Anonimowo

    i wszysko bylo by fajnie gdyby nie to ze jasnie oswiecony arbuz zlikwidowal 1/3 polaczen atobusowych i wten piekny sposob jest gorzej niz bylo , chce jechac do centrum prosze bardzo 1,5 km z buta na tramwaj i jestem

    Let’s do it   Tramwajowy Olsztynie! Kocham Cię

    Jodła czy świerk

    Tak! więcej tramwajów! jest to dużo wygodniejsze od autobusów jest wiecej miejsca i w ogole nie trzeba podróżować na glonojada jak to było w przypadku autobusów.

    Tr

    A kiedy aktualne tramwaje osiagna parmetry przejazdu jak w projekcie? Czy ktos odpowie za to ze tramwaje jezdza o 50% wolniej?
    Mowie nie tramwajom poniewa teraz stoi sie na skrzyzowaniach sporooo czasu bo.. No wlasnie bo? Tramwaj przejedzie i koniec nam przepada zielone trzeba czekac nowa ture…

    Czy to trzeci wariat wymyślił te dwa wariaty ?

    Sprawa już przesądzona w momencie opóźnienia pierwszych linii była.Za dupę trzeba wziąć durnych pewnie skorumpowanych radnych. Amen !!

    wpDiscuz