Druga linia tramwajowa w Olsztynie – analizy już w marcu

    28

    www.rabatol.pl



    Władze miasta starają się o dofinansowanie rozbudowy olsztyńskiej sieci transportu szynowego. Niebawem mają już być gotowe także propozycje kolejnych tramwajowych tras.

    Zanim jeszcze pierwszy Tramino ruszył z pasażerami w trasę, ratusz zapowiadał, że w stolicy Warmii i Mazur przybędzie torowisk. Władze Olsztyna ubiegają się o realizację projektu rozbudowy tramwajów w nowej perspektywie unijnej, licząc na dofinansowanie w ramach programu operacyjnego Polska Wschodnia. W październiku minionego roku miasto podpisało umowę na przygotowanie wymaganej dokumentacji z myślą o budowie kolejnych połączeń tramwajowych – obejmowała ona m.in. przygotowanie projektów, studium wykonalności inwestycji, dokumentów wymaganych do zdobycia dofinansowania zadania oraz realizacji prac.

    Chcielibyśmy, aby połączenia tramwajowe zamykały się w pewnej pętli. Z Jarot tramwaj jechałby w kierunku ul. Krasickiego – mówił jesienią o prawdopodobnych trasach tramwaju Piotr Grzymowicz. – Później do Michelin, a stamtąd al. Piłsudskiego do Dworcowej i do spięcia u zbiegu z Towarową. Oczywiście przygotowana propozycja będzie wielowariantowa, a najlepsze rozwiązanie wybierzemy w drodze konsultacji.

    A ta ma być gotowa już niebawem. Jak powiedział w rozmowie z portalem transport-publiczny.pl prezydent Olsztyna, analizy wielowariantowego przebiegu projektowego tramwaju powinny być gotowe już w marcu. Będą one również przedmiotem dyskusji z samymi olszynianami – konsultacje z mieszkańcami mają pomóc wyłonić ostateczną koncepcję.

    Biuro projektowe przygotowujące te analizy pracuje również nad przygotowaniem koncepcji poprowadzenia tramwaju na Zatorze, jednak, jak podkreśla w wypowiedzi dla transport-publiczny.pl Grzymowicz, to jest już raczej trzeci etap ewentualnej rozbudowy sieci tramwajowej. Jego realizacja byłaby możliwa dopiero po 2020 roku.

    PODZIEL SIĘ

    Dodaj komentarz

    Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

    i przede wszystkim obwodnica a nie bus pas co im to dało????

    a moze tak do dywit linia będzie? Tzw kolej podmiejska to byłby dobry pomysł

    joopik

    w kazdym miescie stoi sie w tych je…banych korkach jest ale jak bedzie jechac karetka po kazdego z was zobaczcie jak szybko dojezdza po ciebie dzieki tym pasom tramwajowym i bus pas zastanowcie sie co piszecie

    Dajcie sobie na spokój lepiej 🙂

    Chyba 4 linia

    A co z S16 i S61? Co z liniami kolejowymi?!

    sebax

    Nie ma to jak ulice Leonharda, Towarowa, Lubelska, Stalowa – wizytówki dla potencjalnych inwestorów. Drogi wyglądają tam jak po nalocie dywanowym.

    Anonimowo

    Najśmieszniejsze, że są to ulice gdzie jest największa ilość przedsiębiorców, który płaca niemałe podatki, a w nagrodę mają „super dojazd”.

    markos

    Grzybowicz nieudaczniku kończ tą swoją kariere i won na wieś skąd pochodzisz. Nikt by nie miał przeciwko budowie tramwajów, ale to co się działo podczas pierwszego etapu wola o pomstę do nieba!! Ty jesteś dr budownictwa z uwm? Jedyny pewnie zadowolony musi być szwagier, bo pewnie znowu będzie „robił” na tramwajach. Won nieudaczniku tfuuu

    Anonimowo

    oj zamknij tą swoją jape gosciu, wypierd** z tego miasta jak ci nie odpowiada a nie obrazasz innych nadąsany bucu !,

    Piti

    Zrób to lepiej, jeżeli taki cwaniak jesteś.

    markos

    Durniu ja wyznaję zasadę , że jak w czymś nie czuje się mocny to tego nie robię. Gorzej jak ktoś sobie z tego zdaję sprawę, a rządzi jak ten nieudacznik.

    Trzymam kciuki… żeby się nie udało!

    O ja cięż pierdziele. Znowu pogorszenie poruszania się

    wpDiscuz