Ten komunikat z pewnością zdziwił pasażerów chcących zakupić bilety w automatach zlokalizowanych w różnych punktach miasta. Jak zapłacić odliczoną kwotą w banknotach za bilet, który kosztuje np. 1,45 zł?

Usterki i awarie biletomatów z Olsztyna nie są niestety nowością dla pasażerów miejskiej komunikacji. Problemy z płatnością kartą spowodowane zrywaniem się połączenia sieciowego biletomatu z systemem obsługi płatności bezgotówkowych czy brak drobnych do wydania reszty w automacie, mimo że, jak zapewniają urzędnicy, są one na bieżąco uzupełniane, nie są wcale rzadkością.

Nie tylko z płatnością kartą są jednak problemy. Na panelu dotykowym w biletomacie pojawiają się też czasami informacje: „Przepraszamy, banknoty nie są przyjmowane” lub „Przepraszamy, automat chwilowo nie przyjmuje monet”. Zdarza się też komunikat „Płać odliczoną kwotą w banknotach. Automat nie przyjmuje monet” – szczególnie zaskakujący, jeśli weźmie się pod uwagę fakt, że w ofercie sprzedażowej są bilety za 1,45 zł czy 2,90 zł. Oczywiście można wtedy skorzystać z płatności kartą – jeśli na ekranie nie pokaże się dobrze znany użytkownikom biletomatów komunikat „Płatność kartą nie jest możliwa”.

Wszystkie informacje o nieprawidłowym działaniu automatów Zarząd Dróg Zieleni i Transportu przekazuje wykonawcy systemu. Firmia Sprint ma je usuwać w ramach gwarancji.

[custom-related-posts title=”Pisaliśmy o tym” order_by=”title” order=”ASC” none_text=”None found”]

UDOSTĘPNIJ