Wiszący obiekt o długości niemal 700 metrów jest częścią umowy, jaką GDDKiA podpisała w czerwcu na budowę odcinka S7 Ostróda Północ – Ostróda Południe wraz z obwodnicą Ostródy w ciągu DK 16. 

Jak czytamy w opisie inwestycji na stronie olsztyńskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad, będzie ona polegać przede wszystkim na budowie odcinka drogi ekspresowej S7. W ramach projektu powstaną dwa węzły drogowe – „Ostróda Północ” na przecięciu z drogą wojewódzką nr 530 i „Ostróda Południe” na skrzyżowaniu z DK 16. Wraz z budową odcinka S7 zostanie zrealizowana w ciągu drogi krajowej nr 16 obwodnica Ostródy.

W inwestycji przewidziano także powstanie 5 mostów. Najdłuższy z nich zostanie zbudowany w ciągu DK 16 i osiągnie długość 677 m. Jak podaje GDDKiA Olsztyn, będzie to obiekt typu extradosed (łączący ideę mostu podwieszanego i belkowego sprężonego), czteroprzęsłowy, o rozpiętości przęseł 132,5+206+206+132,5. Będzie on prowadził drogę nr 16 nad głęboką rynną polodowcową jeziora Morliny, przez którą płynie Ornowska Struga oraz prowadzi droga gminna. Obiekt będzie pełnił również funkcję przejścia dla zwierząt.

Most, który powstanie pod Ostródą, będzie wyjątkowy nie tylko w skali kraju. W 2013 roku podobny, 800-metrowy obiekt, oddano do użytku w Kwidzynie na Wiśle (także typu extradosed), zaliczający się wtedy do grupy najdłuższych tego typu mostów w Europie i na świecie.

mosta ostroda 2
Autor wizualizacji: Tadeusz Stefanowski

UDOSTĘPNIJ