4 C
Olsztyn
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Wiatr + marketing = sukces?

Reklama zewnętrzna wciąż ma ugruntowaną pozycję na polskim rynku marketingowym. Choć wielu wróżyło jej rychły koniec w związku z nastaniem doby Internetu, to outdoor żyje i ma się dobrze, zarówno w dużych aglomeracjach, jak i mniejszych miasteczkach. Często przedsiębiorcy sięgają po mniej popularne nośniki, aby wyróżnić się na konkurencyjnym rynku.

Twoja firma działa w sektorze handlu, żywności, rozrywki, a może mediów lub telekomunikacji? Okazuje się, że te firmy w ubiegłym roku miały największy udział w inwestycjach poniesionych na reklamę zewnętrzną. Jak zatem wybić się na tle takiej konkurencji? Nieważne, w jakiej branży działasz, skoro masz przeznaczyć część dochodów na marketing wybierz dynamiczny nośnik, który skutecznie wyróżni Twoją ofertę, markę czy usługę.

Wykorzystaj siłę wiatru

Trudno porównać skuteczność reklamy outdoorowej statecznej i dynamicznej. Wynika to z faktu, że pierwsza grupa jest wciąż bardzo popularna, podczas gdy druga dopiero rośnie w siłę. Reklamą dynamiczną możemy określić zmieniające się citylighty, migające neony, podążający za konsumentem bluecasting. Popularną formą reklamy w tej grupie w ostatnich latach stają się również flagi z nadrukiem na winders.pl, które wykorzystują naturalne źródło wprawiania nośnika w ruch, jakim jest wiatr. Nie muszą być zasilane energią elektryczną, instalowane na stałe, nie wymagają pozwolenia, ani ponoszenia ogromnych wydatków na zakup czy dzierżawę. To w połączeniu z możliwością regularnej zmiany nadruku i odświeżenia reklamy sprawia, że coraz większa grupa przedsiębiorców z różnych branż decyduje się zainwestować w ten właśnie nośnik. Flaga, poruszająca się na wietrze przykuwa wzrok, a więc reklamodawca osiąga pierwszy sukces – przyciąga uwagę odbiorcy.

Reklama OOH to przeszłość? Nie z winderami

Wśród głosów krytyki reklamy zewnętrznej nie brakuje tych, które wskazują na zmierzch kampanii outdoorowych. Rzeczywiście wielkopowierzchniowe płachty wywołują raczej irytację niż zainteresowanie, a ich rozmiary bardzo często zasłaniają krajobrazy, rozpraszają kierowców, ograniczają widoczność. Z tych powodów ludzie odwracają uwagę od sztampowych nośników, a wykazują zainteresowanie nowszymi technologiami, które rzucają świeże światło na outdoor. Wystarczy przyjrzeć się choćby producentowi flag winders.pl oraz innym firmom trudniącym się reklamą, aby dostrzec nowe pomysły, które wykorzystują siłę drzemiącą w naturze, jak choćby podmuchy wiatru.