4 C
Olsztyn
czwartek, 25 kwietnia, 2024

Problemy przy odbieraniu przesyłek kurierskich

Czasami zdarza się, że kurier nie zastaje odbiorcy pod wskazanym adresem, a niedostarczona przesyłka trafia do magazynu danej firmy.  Takich sytuacji można uniknąć dzięki usłudze przekieruj  paczkę, udostępnianej przez  DHL Parcel. Sprawdź, jak rozwiązać podstawowe problemy, które mogą pojawić się przy odbieraniu przesyłek.

Brak adresata w miejscu i o czasie dostawy

Przesyłki kurierskie powinny być doręczone do rąk adresata, w wyznaczonym miejscu
i czasie. DHL Parcel najczęściej dostarcza paczki do odbiorców za pośrednictwem swoich kurierów. Po bezskutecznej próbie doręczenia przesyłki zostawiają oni u odbiorcy awizo. Przesyłka zostanie skierowana do Punktu Obsługi Klienta DHL Parcel, skąd klient może ją odebrać.

Następnego dnia roboczego, czyli z wyłączeniem niedziel i dni świątecznych, po pierwszej nieudanej próbie doręczenia, kurier ponownie podejmuje próbę dostarczenia przesyłki. Jeśli i tego dnia nie zastanie odbiorcy w domu, zostawi ponownie awizo. Przesyłka będzie oczekiwała na odbiór osobisty w Punkcie Obsługi Klienta DHL Parcel. Pozostanie ona tam 7 dni, a następnie zostanie odesłana do nadawcy.

Przekieruj paczkę w DHL Parcel, czyli zarządzanie dostawą w rękach odbiorcy

Istnieje jednak wygodne dla odbiorców w DHL Parcel rozwiązanie, które oddaje zarządzanie przesyłką w ich ręce. Aby usługa przekieruj paczkę była dostępna wystarczy, żeby nadawca przy wypełnianiu listu przewozowego podał adres e-mail lub numer telefonu klienta.

Uruchomione zostają darmowe powiadomienia o statusie przesyłki, za pośrednictwem których DHL Parcel informuje o statusie przesyłki. Paczka może być przekierowana w serwisie przekieruj.dhlparcel.pl.

Jak przekierować paczkę w DHL Parcel?

Przekierowania paczki  można dokonać już w dniu jej przekazania kurierowi,  do godziny 23:59, na:

  • inny adres, w obrębie jednego rejonu DHL Parcel,
  • adres punktu nadawania i odbioru DHL Parcel,
  • adres sąsiada,
  • adres nadawcy – zwrot paczki z podaniem powodu rezygnacji.

Aby to zrobić, klient powinien wejść na stronę www.przekieruj.dhlparcel.pl. Tam, po podaniu numeru przesyłki oraz kodu PIN można zmienić adres dostawy i datę doręczenia paczki.

Przekierowanie przesyłki wydłuża czas, w którym można odebrać przesyłkę. Zmiana miejsca odbioru pozwala na wybór nowego, dogodnego miejsca –  punktu DHL Parcel, Punktu Obsługi Klienta DHL Parcel lub adresu alternatywnego, np. sąsiada.