Nowe logo i nowy pomysł na kulturalne wydarzenia w Olsztynie. Władze Miejskiego Ośrodka Kultury zaprezentowały zarys działania instytucji.

Nie pojedyncze wydarzenia, a całoroczne programy – to podstawa funkcjonowania MOK-u. Taką koncepcję jednostki przedstawiły jej władze oraz osoby zaangażowane w projekt.

– Chcemy, by ludzie włączyli się w kulturę – tłumaczy Agnieszka Kołodyńska. – To tłumaczy m.in. nowe logo MOK-u, przypominające piktogram włącznika. Chcemy działać w rocznych programach, które będą dotyczyć poszczególnych dziedzin kultury.

mok logo

Łącznie na ofertę kulturalną ma się składać działalność w dziewięciu obszarach. To Spichlerz Piastowska 13, Przyszłość Jest Teraz, Akademia Dźwięku, #bluesolsztyn, Rozrywka, Akademia Żywego Teatru, Lokalne Pracownie Kultury, Żywe centrum oraz Centrum Sztuk Wizualnych.

– Zapiszcie sobie Państwo ten adres, bo tam zaczyna się dziać – zachęca odpowiedzialny za Spichlerz Piastowska 13 Andrzej Poterała. – Wraz z wiosną to miejsce budzi się do życia. Tam będzie można eksperymentować, realizować swoje pomysły. Zapraszamy wszystkich do współpracy, jesteśmy po to, by pomóc Wam tworzyć.

Jednoznacznie identyfikowany z naszym miastem jest blues. Dlatego to wszystko, co dzieje się wokół tego gatunku ma swój osobny program.

– Rozwijamy dotychczasową formułę znaną z Olsztyńskich Nocy Bluesowych – wyjaśnia zajmująca się tą dziedziną Joanna Mariuk. – Działania będą całoroczne, interaktywne, także nietypowe, jak warsztaty bluesoterapii albo „Przedszkole bluesa”, czyli teatr cieni dla przedszkolaków, który będzie przybliżać bluesową kulturę. Nowością w trakcie ONB będą natomiast koncerty pod hasłem „Po raz pierwszy w Polsce”, podczas których zobaczyć i usłyszeć będzie można światowe gwiazdy, które jeszcze nigdy nie grały w naszym kraju.

Dużym i ważnym elementem jest program „Rozrywka”. W nim zawarte są popularne wydarzenia – m.in. koncerty, występy kabaretowe. Jednym z jego elementów będzie Olsztyńskie Lato Artystyczne.

– Nie skupiamy tylko na czasie wakacyjnym – zapewnia koordynujący ten program Piotr Bierżyński. – Chcemy żeby program też istniał w tzw. sezonie kameralnym. Planujemy pojedyncze koncerty ale i festiwale. W tym roku będzie można zobaczyć i usłyszeć m.in. SBB, Tomasz Lipińskiego, The Gate albo kabaret Neonówka.

Jednocześnie uruchomione zostanie Olsztyńskie Obserwatorium Kultury. Będzie mieć na celu przyglądać się i analizować kulturalne życie miasta. Przestrzeniami, z których ma w głównej mierze czerpać, to Spichlerz Piastowska 13 oraz Lokalne Pracownie Kultury.

Więcej o programach oraz propozycjach przygotowywanych na najbliższe tygodnie, można przeczytać na internetowej stronie Miejskiego Ośrodka Kultury.

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
Patryk

Innowacyjne to logo. Serio.

Adam

Żenada, kultura w tym mieście zacznie umierać, bo nie ma w waszych planach miejsca dla ludzi młodych w wieku od 16+, jedyne co im zostaje to wyjeżdzanie z tego miasta na wydarzenia które dzieją się w innych miastach. Zmieńcie wreszcie punkt widzenia i zacznijcie patrzeć wzrokiem mieszkańców a nie swoim !!!!

Piotrek

Ciekawe jak będzie wyglądał ten znak w szerszym kontekście, bo solo, niestety, jest wtórny, pozbawiony polotu i po prostu bardzo źle wykonany. Jedyne co może uratować taki pasztet to dobry sos w postaci przemyślanej identyfikacji wizualnej. Czekam na więcej materiałów.

Jakub
Lala

Zapomnieliście dopisać – źródło: http://www.olsztyn24.com

Paweł

power off 🙂

Ryszard

Nowe logo kojarzy mi się z wyłączeniem

wpDiscuz