Trzy warianty zostały przygotowane na zlecenie ratusza przez gdańskie biuro projektowe. Pierwsze spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami odbędzie się na początku marca. 

Planowana przez miasto rozbudowa sieci tramwajowej ma polegać na połączeniu Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS/PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa. Ratusz stara się o dofinansowanie projektu z unijnej kasy.

Jak zapowiadano, urzędnicy chcą skonsultować trzy przygotowane warianty z mieszkańcami – z tym że olsztynianie nie będą mieli wpływu na wybór trasy nowych linii tramwajowych. Będą mogli zabrać głos w kwestii m.in. przestrzeni na pieszych, rowerzystów czy samochodów osobowych oraz zagospodarowania zieleni.

Swoje opinie można zgłaszać na Platformie Konsultacji Społecznych (TUTAJ) lub przyjść na spotkanie otwarte – pierwsze z nich odbędzie się 1 marca (wtorek) o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera, a drugie dzień później – 2 marca (środa) o godz. 17 – w ratuszu, w sali 219.

W ramach inwestycji:

  • powstanie dwutorowa linia tramwajowa stanowiąca uzupełnienie nowej linii tramwajowej,
  • przebudowana zostanie pętla Pieczewo i Tęczowy Las na węzeł integracyjny, uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, samochodowy, pieszy i rowerowy wraz z budową miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
  • zmianie ulegnie układ drogowy poprzez niezbędną przebudowę istniejących ulic wzdłuż projektowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych),
  • powstanie infrastruktura piesza i rowerowa (budowa ścieżek rowerowych, parkingów rowerowych i chodników).

wizulizacja tramwaj 2 linia

UDOSTĘPNIJ

Dodaj komentarz

Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany
janusz

bardzo dobrze ze magistrat chce rozbudowac siec tramwajow w olsztynie tylko ze nasi kierowcy jezdza bardzo nrwowo i czaotycznie pakuja sie na skrzyzowaniach w tramwaj byc moze budowa obwodnicy poprawi albo zmniejszy ilosc pojazdow w miescie wtedy bedzie dobrze

GranTurismo

jak zawsze wszystko od dupy strony………

Tomasz

A może obwodnica? a potem robić syf w mieście

Daniel

A może jakiś projekt poprawy tragicznych ulic w Olsztynie?

aro

Daniel, w ramach inwestycji tramwajowej przecież będzie przeprowadzona wymiana nawierzchni….
Poza tym, w Olsztynie wcale nie ma tragicznych ulic.
Pojeździj po Polsce 🙂 Porównaj.

Pzdr

Ziew

Gdyby tram szedł wzdłuż Leonharda i Towarowej i… A właśnie, a może niech wykorzystają stare tory od Gałązki czy tam nawet wcześniej, do Cementowej? Sporo ludzi tam pracuje, obłożenie by było.

wpDiscuz