Kolejna linia olsztyńskiego tramwaju. Zobacz wizualizacje

    5

    www.rabatol.pl



    Trzy warianty zostały przygotowane na zlecenie ratusza przez gdańskie biuro projektowe. Pierwsze spotkanie konsultacyjne z mieszkańcami odbędzie się na początku marca. 

    Planowana przez miasto rozbudowa sieci tramwajowej ma polegać na połączeniu Jarot i Pieczewa z fabryką Michelin oraz z węzłem przesiadkowym przy dworcu PKS/PKP. Poza tym rozbudowana i odpowiednio wyposażona ma być zajezdnia tramwajowa. Ratusz stara się o dofinansowanie projektu z unijnej kasy.

    Jak zapowiadano, urzędnicy chcą skonsultować trzy przygotowane warianty z mieszkańcami – z tym że olsztynianie nie będą mieli wpływu na wybór trasy nowych linii tramwajowych. Będą mogli zabrać głos w kwestii m.in. przestrzeni na pieszych, rowerzystów czy samochodów osobowych oraz zagospodarowania zieleni.

    Swoje opinie można zgłaszać na Platformie Konsultacji Społecznych (TUTAJ) lub przyjść na spotkanie otwarte – pierwsze z nich odbędzie się 1 marca (wtorek) o godz. 17 w Szkole Podstawowej nr 34 przy ul. Herdera, a drugie dzień później – 2 marca (środa) o godz. 17 – w ratuszu, w sali 219.

    W ramach inwestycji:

    • powstanie dwutorowa linia tramwajowa stanowiąca uzupełnienie nowej linii tramwajowej,
    • przebudowana zostanie pętla Pieczewo i Tęczowy Las na węzeł integracyjny, uwzględniający ruch tramwajowy, autobusowy, samochodowy, pieszy i rowerowy wraz z budową miejsc postojowych dla samochodów osobowych,
    • zmianie ulegnie układ drogowy poprzez niezbędną przebudowę istniejących ulic wzdłuż projektowanej linii tramwajowej wraz z infrastrukturą oraz ze skrzyżowaniami ulic przylegającymi do trasy linii tramwajowej (przebudowa skrzyżowań, przejść dla pieszych, przystanków, chodników, ścieżek rowerowych, zatok autobusowych),
    • powstanie infrastruktura piesza i rowerowa (budowa ścieżek rowerowych, parkingów rowerowych i chodników).

    wizulizacja tramwaj 2 linia

    PODZIEL SIĘ

    Dodaj komentarz

    Sortuj wg:   najnowszy | najstarszy | oceniany

    jak zawsze wszystko od dupy strony………

    A może obwodnica? a potem robić syf w mieście

    A może jakiś projekt poprawy tragicznych ulic w Olsztynie?

    aro

    Daniel, w ramach inwestycji tramwajowej przecież będzie przeprowadzona wymiana nawierzchni….
    Poza tym, w Olsztynie wcale nie ma tragicznych ulic.
    Pojeździj po Polsce 🙂 Porównaj.

    Pzdr

    Ziew

    Gdyby tram szedł wzdłuż Leonharda i Towarowej i… A właśnie, a może niech wykorzystają stare tory od Gałązki czy tam nawet wcześniej, do Cementowej? Sporo ludzi tam pracuje, obłożenie by było.

    wpDiscuz