Ponad 800 osób wzięło już udział w ankiecie na temat założeń przyszłej trasy pieszo-rowerowej nad rzeką Łyną, którą na początku lutego zainicjowali wnioskodawcy projektu ze stowarzyszeń Wizja Lokalna oraz Forum Rozwoju Olsztyn. Akcja potrwa do końca miesiąca.

Już tylko przez tydzień mieszkańcy Olsztyna i okolic mają możliwość wypełnienia ankiety (dostępnej TUTAJ) dotyczącej oczekiwań względem Łynostrady, która była zwycięskim projektem ubiegłorocznej edycji Olsztyńskiego Budżetu Obywatelskiego. Pierwszy etap pieszo-rowerowej trasy nad Łyną, która w założeniu społeczników ma docelowo połączyć wszystkie tereny położone wzdłuż rzeki, ukończony ma zostać jeszcze w tym roku.

Do chwili obecnej ankietę wypełniło ponad 800 osób, a szacujemy, że liczba ta osiągnie docelowo około 1000 osób. Opinia mieszkańców, choć stanowić ma jedynie drogowskaz dla miejskich planistów, którym wyniki ankiet przekażemy po zakończeniu akcji, będzie jednak znaczącym głosem w dyskusji nad ostatecznym kształtem tych terenów – mówi Rafał Ostoja-Lniski, koordynator badań ze stowarzyszenia Wizja Lokalna.

Społecznicy bardzo pozytywnie oceniają zaangażowanie mieszkańców, którzy, oprócz wypełnienia kwestionariuszy dotyczących nawierzchni, sposobu oddzielenia tras i rodzaju oświetlenia, zgłaszają również własne propozycje zagospodarowania terenów nad Łyną.

Jesteśmy bardzo zadowoleni z aktywności i kreatywności mieszkańców. Musimy przyznać, że liczba zarówno ankiet, jak i pomysłów własnych dotyczących zagospodarowania terenów wokół trasy przeszła nasze oczekiwania. Warto wykorzystać tę energię, dlatego zaproponujemy urzędnikom wspólne zorganizowanie konsultacji społecznych, podczas których można będzie szerzej przedyskutować zgłaszane propozycje – zapowiadają Paweł Klonowski i Łukasz Tworkowski, przedstawiciele wnioskodawców.

Tymczasem niewiadomą w dalszym ciągu pozostaje ostateczna długość pierwszego odcinka Łynostrady. Społecznicy z Wizji Lokalnej i Forum Rozwoju Olsztyna liczyli, że w związku z rozstrzygnięciem przez miasto przetargu na projekty tras rowerowych, w tym przyszłej Łynostrady, za zaoszczędzone na projekcie pieniądze uda się zrealizować dodatkowe kilkaset metrów trasy. Miejscy urzędnicy projekt pierwszego odcinka inwestycji planują natomiast sfinansować ze środków Budżetu Obywatelskiego.

Wkrótce spotkamy się z urzędnikami i poruszymy również kwestię środków na projekt. Będziemy lobbowali za sfinansowaniem projektu z wcześniej już przewidzianej przez miasto puli, co pozwoli wydłużyć Łynostradę, a o to przecież nam wszystkim chodzi – dodaje Krzysztof Suchowiecki z Forum Rozwoju Olsztyna.

UDOSTĘPNIJ